Додаток 2
Схвалено
Рішенням виконавчого комітету
№ 108 від 19 .11. 2018 року
ПРОГНОЗ селищного бюджету на 2020 - 2021 роки
Прогноз міського бюджету на 2020 та 2021 роки розроблено відповідно до норм чинного Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів, державних та місцевих цільових програм, з урахуванням досвіду у сфері середньострокового бюджетного планування.
Метою середньострокового бюджетного прогнозування є створення дієвого механізму управління бюджетним процесом як складової системи управління місцевими фінансами, встановлення взаємозв’язку між стратегічними цілями розвитку громади та можливостями бюджету у середньостроковій перспективі, забезпечення прозорості, передбачуваності та послідовності бюджетної політики в Великописарівській територіальній громаді.
Основними завданнями Прогнозу є:
- підвищення результативності та ефективності бюджетних видатків; - посилення бюджетної дисципліни та контролю за витратами бюджету;
- забезпечення фінансування інвестиційних проектів (програм), що мають термін реалізації більше одного року;
- зниження впливу політичного фактору на формування бюджетних пріоритетів.
Прогноз включає прогнозні показники економічного і соціального розвитку бюджету Великописарівській селищній раді ради за основними видами доходів, фінансування, видатків і кредитування, взаємовідносин між місцевими бюджетами, а також за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних програм. Прогноз ґрунтується на принципах збалансованості та стійкості бюджетної системи.
На середньострокову перспективу в умовах відновлення економіки основними завданнями бюджету є:
- забезпечення справедливої, стабільної, спрямованої на забезпечення фіскальної достатності системи оподаткування як фактору активізації підприємницького потенціалу та зниження частки тіньової економіки;
- покращення добробуту та якості життя населення шляхом економічно обґрунтованого підвищення державних соціальних стандартів та гарантій, удосконалення системи надання пільг і допомог;
- підтримка структурних реформ в реальному секторі економіки і соціальній сфері та залучення інвестицій в економіку;
- підтримка економічного зростання громади, зміцнення фінансово економічної самостійності бюджету.
Провадження положень Податкового кодексу щодо зменшення податкового навантаження та удосконалення системи адміністрування податків, з одного боку, формуватиме умови для зменшення масштабів тіньового сектору та, як наслідок, збільшення податкових надходжень до бюджету, а з іншого – збільшуватиме обсяги власних коштів підприємств, які вони можуть спрямувати на інвестиційні цілі. Соціальні стандарти та гарантії визначатимуться відповідно до діючої методики з урахуванням споживчого кошику та індексу споживчих цін, стану розвитку економіки, проведення реформ у відповідних галузях. Наявні тенденції подальшої реалізації комплексу економічних реформ забезпечать підґрунтя для майбутнього економічного зростання.
Розрахунок прогнозних індикативних показників бюджету на 2020 та 2021 роки на основі консервативних оцінок основних макропоказників економічного і соціального розвитку створить певний «запас міцності» системи місцевих фінансів на середньострокову перспективу. Прогноз здійснено з урахуванням уповільнення інфляційної динаміки – індекс споживчих цін очікується на рівні 107,4 відсотка у 2019 році, 105,6 відсотка у 2020 році, та 105 відсотка у 2021 році.
Доходи селищного бюджету на 2020 та 2021 роки
Показники доходів бюджету загального фонду на 2020 рік без врахування трансфертів становитимуть 5,4 млн. грн., Найвагомішим джерелом наповнення доходів загального фонду є місцеві податки 4,3 млн грн. , із них єдиний податок – 2,1 млн. грн.
Показники доходів бюджету загального фонду на 2021 рік без врахування трансфертів становитимуть 5,6 млн грн., Найвагомішим джерелом наповнення доходів загального фонду є місцеві податки 4,5 млн грн. із них єдиний податок - 2,3 млн.. грн..
Видатки селищного бюджету на 2020 та 2021 роки
Інфляційна динаміка – індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року відсотків) очікується на рівні 5,6 відсотка у 2020 році та 5,0 відсотка у 2021 році. За таких умов прогнозується подальше підвищення мінімальних соціальних стандартів.
При розрахунку прогнозних показників видатків селищного бюджету на 2020 та 2021роки (з урахуванням цільових субвенцій з районного бюджету) необхідно врахувати основні макропоказники економічного і соціального розвитку та підвищення розмірів державних соціальних стандартів . Розмір мінімальної заробітної плати:
-ріст до поперенього року (відсоток) 5,6 та 5,0.
Розмір посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки :
- ріст до поперенього року (відсоток) 9,4 та 7,6.
Прогнозний загальний обсяг видатків на 2020 та 20201 роки складає 9,6 та 10,1 млн.грн..
Освіта
Пріоритетом розвитку галузі освіти є забезпечення функціонування і розвитку закладів освіти, підвищення якості освітніх послуг відповідно до вимог суспільства, стану соціально-економічного розвитку, запитів громадян і потреб держави та громади; виховання дітей з використанням сучасних методик і норм.
У 2020 та 2021 роках передбачається здійснити такі заходи:
- дотримання норм харчування у дошкільних навчальних закладах;
- забезпечення дітей пільгових категорій безоплатним відвідуванням дитсадків;
- проведення поточних та капітальних ремонтів приміщень.
Основними результатами, яких планується досягти, є:
- забезпечення права дітей на рівний доступ до якісної освіти;
- покращення матеріально-технічної бази навчальних закладів;
- виконання закладами освіти комунальної власності санітарно-гігієнічних норм;
- покращення методичного забезпечення закладів комунальної власності.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
Пріоритетними завданнями у сфері соціального захисту та соціального забезпечення є:
- забезпечення організаційних заходів для реалізації державних соціальних програм;
- реалізація на території об’єднаної громади державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
- основними результатами, яких планується досягти, є:
- підвищення якості життя найбільш нужденних верств населення;
- надання додаткових соціальних гарантій малозабезпеченим мешканцям селища;
- вдосконалення механізму взаємодії суб’єктів соціальної роботи.
Комунальні дороги селища
Пріоритетами розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури у прогнозному періоді є створення сприятливих умов, необхідних для стабільного та ефективного розвитку дорожньої інфраструктури.
Основними результатами, яких планується досягти, є:
- утримання в належному стані комунальних доріг громади ;
- збереження існуючої мережі автомобільних доріг;
- поліпшення транспортного сполучення .
Житлово-комунальне господарство
Пріоритетними завданнями реформування житлово-комунального господарства є підвищення надійності його функціонування, забезпечення надання якісних житлово-комунальних послуг для всіх верств населення.
На 2020 та 2021 роки передбачається здійснити такі заходи:
- налагодження схем збору відходів від населення, підприємств та організацій;
- облаштування спеціально обладнаних майданчиків для розміщення контейнерів;
- придбання контейнерів для збирання ТПВ (в тому числі великогабаритного сміття та роздільного збору ТПВ).
Основними результатами, яких планується досягти, є:
- ліквідація стихійних сміттєзвалищ;
- зменшення шкідливого впливу побутових відходів на навколишнє середовище;
- зменшення обсягів захоронення побутових відходів;
Селищний голова Л.Г.Клизуб